Pazartesi, Temmuz 21, 2014

TOSHIBA SATELLITE C55-A-1U5 NOTEBOOK

Bundan tam altı buçuk sene önce İşte Yeni Manitam başlıklı bir yazı yazmıştım ve o zaman aldığım Dell Insp. 1520-C220 marka laptopumdan bahsetmiştim. 

İşte artık o manitamdan ayrıldım. :)

Gelişen teknoloji, yoğunlaşan yazılımlar, yükselen grafik isteklerine dayanamayan DELL marka laptopum artık miladını doldurmuştu. Hatta çoktan doldurmuştu da bir türlü yeni laptop beğenemiyordum, beğensem de pahalı geliyordu.

Sonunda Teknosa.com'dan Turuncu İndirim başlığındaki laptoplardan TOSHIBA SATELLITE C55-A-1U5 marka laptopu aldım.

toshiba

Kampanya olmadığı zamanlarda 3.000 TL'nin üzerinde fiyat gösteriyordu teknosa.com, elbette onun üzerinden indirim yapıp 2.400 TL'den satış yapıyordu ama turuncu indirim döneminde 1.900 TL'ye düşen fiyatı görünce birde üstüne üstlük 100 TL'de indirim kuponum olduğundan hemen aldım laptopu.

Yaklaşık bir hafta on gündür kullanıyorum.

Temel olarak TOSHIBA SATELLITE C55-A-1U5 NOTEBOOK'un özellikleri şu şekilde :














































AĞIRLIK : 2.3 kg.BELLEK : 8 GB
BELLEK TİPİ :DDR3BLUETOOTH PORTU : Var
Dahili Kamera : VarEKRAN BELLEĞİ : 2 GB
EKRAN BOYUTU : 15,6"EKRAN ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ : 1366 x 768
EKRAN ÖZELLİĞİ : LEDGRAFİK TİPİ : NVIDIA GeForce 710M
İŞLEMCİ : Intel Core i5-4200MİŞLEMCİ HIZI : 2.50 / 3.10 Turbo GHz
MARKA : TOSHIBAMODEL : Satellite C55-A-1U5
OPTİK SÜRÜCÜLER : DVD Super MultiPİL ÖMRÜ : 4,30 saate kadar
 SABİT DİSK : 750 GBTV-OUT ÇIKIŞI : VGA, HDMI
USB BAĞLANTI ADEDİ : 2 x USB 2.0, 1 x USB 3.0YAZILIM : Windows 8.1 64 bit
Kart Okuyucu : Var

Benim için oldukça yeterli özellikler. Bilgisayar özelliklerinden hiç anlamayan arkadaşlar için şöyle özetleyeyim :

- Hard diski 750 GB yani oldukça yeterli bir alan, yakşlaşık 200 tane DVD'nin alacağı veriyi kaydedebilirsiniz hatta yaklaşık 1000 tane CD'nin kaydedeceği veriyi depolayabilirsiniz.

- RAM'i 8 GB ki oldukça güzel

- Ekran kartı 2 GB ve harici, yani RAM'den yemiyor böylece performans artıyor.

- Yazılım Win 8 yüklü olarak geliyor, ilk başta win 8 garip geliyor ama alışıyor insan :)

- 3 tane USB girişi var, bence yetersiz ama bunu bilerek alıyorsun, yapacak bir şey yok :)

- Şarj girişi benim için çok saçma bir yerde. Laptopun sol tarafında hemen DVD'nin yanında yer alıyor. Bence arka kısımda olsaydı şarj girişi daha iyi olurdu.

- DVD'si bildiğin DVD işte zaten çok kullandığımız yok :D

- Tipi oldukça yakışıklı.

Genel olarak böyle bir şey, internette baktığım yorumlara göre oyun severler için güzel bir makinaymış. Ben çok oyun oynamam sadece FM oynarım. Hatta laptop ile birlikte FM 2014'te aldım, 3-4 lig seçerek oldukça performanslı oynuyorum.

Laptop şarja takılı değilken şarjı iki buçuk saat kadar gidiyor. Elbette bu yaptığınız işleme göre değişir. Ben iki buçuk saat boyunca FM 2014 oynadım. Sadece ofis programları kullansanız , internette gezseniz daha fazla gider gibi.

İşte böyle bir şey. Ben aldım ve oldukça beğendim, laptop almak isteyenlere 10 yıllık DELL kullanıcısı olarak tavsiye ederim.

Ayrıca teknosa.com'da Temmuz ayı sonuna kadar bir kampanya var. Bu ürünü alırsanız garantisini 5 yıla uzatıyorlar. :)

0 yorum:

Copyright © 2014 Doğan Aydın